Jak mít více zpětných odkazů pro svůj web

Když začínáte s linkbuildingem, není jednoduché udělat první krok. Možností je zde několik a vy si nejste jisti, na kterou z nich byste se měli zaměřit. Vše samozřejmě záleží na individuálních okolnostech, obor vašeho webu a na tom, jestli jste do toho ochotni investovat i nějaké peníze. Situace je velice rozdílná pro ty, kteří už jsou přítomni v internetovém prostředí nějakou dobu a mají své publikum, a pak pro ty, kteří se vším teprve začínají. Základní varianty jsou však následující.

Přirozeně

Známějším webům a jejich vlastníkům s mnoha existujícími propojeními se nabízí zejména možnost přirozeného vzniku zpětných odkazů. Tedy situace, kdy vás klienti, spolupracovníci, recenzenti anebo jiné publikum propaguje a odkazuje na vás z vlastní vůle. Je to jistou výsadou a dostat se do této pozice trvá nějaký čas. Pokud jste tedy v této skupině, můžete si gratulovat a nadále vám bude stačit vaše kontakty udržovat a mírně rozšiřovat pomocí SEO test.

Domluvou

Druhou cestou je oslovení ostatních lidí z vašeho okruhu, kteří například také podnikají ve vašem či příbuzném oboru, mají vlastní web anebo se třeba propagují jen skrze sociální sítě, a dohoda ohledně „výměny“ odkazů. Vy tedy přivedete návštěvníky k nim a oni pomohou zase vám. Nicméně dejte si pozor na křečovité výměny, rozhodně byste o jejich projektu měli mít pozitivní mínění i mimo tuto strategii.

Placeně

Třetí variantou je umístění zpětných odkazů zaplatit. V tomto případě doporučujeme vybírat pečlivě, komu se svěříte do rukou, jaký je konkrétní web či weby a na jaké úrovni bude konkrétní obsah. Nikdy nejednejte na základě té nejnižší ceny, pokud již za tuto službu platíte, radši přidejte pár korun a získejte opravdu kvalitní služby, než abyste museli řešit propad vašeho umístění ve výsledcích vyhledávání kvůli využití pochybné stránky.